Om u een indruk te geven wat nu een operatie kost, volgen hier een aantal voorbeelden.

Ten eerste; waaruit bestaan die kosten zoal; het lokale ziekenhuis berekent voor het gebruik van de faciliteiten, verbruiksmaterialen, röntgenfoto’s, scans, laboratoriumonderzoeken, narcosegassen, overwerk voor de staf ,inclusief verpleegsters een bepaalde som. Afhankelijk van de aard van de afwijking en de duur van de operatie en het gebruik van de Intensive Care Unit en het aantal verpleegdagen.

De lokale kosten, zoals die hierboven omschreven zijn:

• Een eenvoudige lipsluiting: € 100
  • Een gecombineerde lip-gehemelte sluiting: € 150
  • Een Noma operatie, vaak beperkt dit zich niet tot één operatie maar moet er twee keer geopereerd worden, of zelfs het jaar er op weer: € 500

Voor andere afwijkingen zoals  brandwonden, aangezichts trauma door oorlogsgeweld of aanvallen door beren gelden soortgelijke bedragen.

Mocht u iets willen doneren, dan heeft u nu een idee van wat er met uw geld gebeurt, en kunt u ook kiezen voor een bijdrage aan een bepaald soort patiënt. Voor een volledige financiële verantwoording kunt u hier de Financiële Jaaroverzichten lezen.

Hoeveel u ook doneert; elk bedrag maakt dat wij het leven van een mens een positieve wending kunnen geven.

Het rekeningnummer van stichting Bridge the Gap is: NL85ABNA0433493291

U kunt ook een periodieke gift doen, deze is voor u volledig fiscaal aftrekbaar. Klik hier voor meer informatie.

De bestuursleden van Bridge the Gap doen met plezier en overtuiging hun werk voor de stichting onbezoldigd, en ook de artsen en tandartsen die afreizen naar Laos doen dit pro deo.

De stichting is in het bezit van de ANBI status bij de belastingdienst, waardoor donaties fiscaal aftrekbaar zijn.

ANBI_FC